Service en garantie

Service & garantie

Bij Beka® ontwikkelen we comfortabele bedden met de beste materialen om een goede en duurzame kwaliteit te garanderen. Wij bieden als extra service, bovenop de wettelijke garantie van 2 jaar, extra uitgebreide garanties op het grootste deel van onze producten. 

HET BEKA® GARANTIEPROGRAMMA

Beka® matrassen en toppers – 10 jaar garantie

Op alle Beka® matrassen, traditionele pocketverenmatrassen, GELTEX® matrassen en GELTEX® matrassen op de Beka® slaapbanken, geldt een  garantie van 10 jaar: 2 jaar wettelijke garantie, en 8 jaar extra, degressieve garantie volgens de Beka® garantievoorwaarden. 

Op alle Beka® matrassen geldt tevens een éénmalige omruilgarantie. Je kan deze omruilgarantie inroepen tussen de 30 en 100 dagen na levering. Bij omruiling van hoesmatrassen (afritsbare hoes) wordt de kern éénmalig omgeruild, bij omruiling van een tapematras (niet afritsbare hoes) wordt de volledige matras éénmalig omgeruild.
Wil je van deze omruilgarantie genieten, dan dient je Beka® matras geregistreerd te worden. 
 

Beka® boxsprings, lattenbodems en bedkaders – 5 jaar garantie

Op alle Beka® boxsprings, lattenbodems en bedkaders geldt een garantie van 5 jaar: 2 jaar wettelijke garantie, en 3 jaar extra, degressieve garantie volgens de Beka® garantievoorwaarden.  
 

Beka® slaapbank (excl. matras) en hoofdkussens – 2 jaar garantie

Op alle Beka® slaapbanken (zetel + mechaniek, excl. matras) en hoofdkussens geldt een wettelijke garantie van 2 jaar, volgens de Beka® garantievoorwaarden. 
 

Beka® biedt voortaan 1 jaar extra volledige garantie aan!

Geniet van 1 jaar extra volledige garantie bovenop de wettelijke garantie van 2 jaar.  

Voorwaarden voor deze verlengde garantie

  • Enkel voor Beka® matrassen, boxsprings en lattenbodems uit de lopende collectie 
  • Registratie Beka® product binnen de zes maanden na aankoop 
  • Aankoop moet plaatsvinden via een erkend Beka® verkooppunt
  • Productiedatum mag niet eerder zijn dan 01.01.2024
Extra jaar garantie
#bekabedding

Deel jouw beste plek ter wereld en win!

Hoe creëer jij met je Beka® product de beste plek ter wereld?
Deel dit met ons door een leuke foto te posten op Instagram
met @beka_bedding en #bekabedding. Wie weet maak jij kans
op een set van 2 comfortabele hoofdkussens.

Inspiratie

GARANTIEVOORWAARDEN

  1. De garantie start vanaf de aankoopdatum bij een erkend Beka® verkooppunt of vanaf de datum dat het Beka® product door een erkend Beka® verkooppunt aan jou is geleverd. 
  2. De garantie dekt materiaal- en fabricagefouten op alle producten uit de Beka® collectie. Binnen de garantie worden defecten gecorrigeerd of wordt het product binnen de garantieperiode vervangen. 
  3. Tijdens het eerste en tweede jaar geldt de wettelijke garantie en deze dekt alle kosten van herstel of vervanging en vervoer*.
  4. Bij registratie geniet je van een jaar extra volledige garantie. De totale garantieduur blijft echter ongewijzigd.
  5. Bij de extra, degressieve Beka® garantie wordt rekening gehouden met een waardevermindering door gebruik.
    • Beka® matrassen – 10 jaar garantie 

      Na de wettelijke garantie van 2 jaar, wordt in het derde jaar een bijdrage gevraagd van 20%, in het vierde jaar 30%, in het vijfde jaar 40%, in het zesde jaar 50%, in het zevende jaar 60%, in het achtste jaar 70%, in het negende jaar 80% en in het tiende jaar 90% excl. transport- en administratiekosten. 

      Op alle Beka® matrassen geldt tevens een éénmalige omruilgarantie
      Je kan deze omruilgarantie inroepen tussen de 30 en 100 dagen na levering

      Voorwaarden voor deze omruilgarantie:

      • Je matras was beschikbaar in de minstens 2 best verkopende hardheden bij je Beka® verdeler op het ogenblik van je bestelling;
      • Bij afritsbare matrassen ruilen we enkel de kern om;
      • Bij niet-afritsbare matrassen ruilen we de volledige matras om;
      • Hou er bij het omruilen van de matras Beka® GELTEX® 18 cm rekening mee dat de hardheid van de matras invloed heeft op het zitcomfort van de slaapbank.
      • Je registreerde je aankoop op het registratieformulier; geen registratie, geen omruiling
      • Bij betwisting, heeft Beka® het recht om ter plaatse te komen en na te gaan of de bodem waarop de matras die je wil omruilen werd gebruikt in voldoende goede staat was om te combineren met deze matras. De finale beslissing hierover ligt bij Beka®;
      • Indien je je matras wil omruilen voor een duurder exemplaar, kan die meerkost aan je eventueel doorgerekend worden; 
      • Indien je je matras wil omruilen voor een goedkoper exemplaar, wordt het verschil niet terugbetaald;
      • De geretourneerde matras moet volledig vlak verpakt zijn, mag niet opgerold zijn, noch dubbel geplooid, moet het correcte retourlabel bevatten en moet hygiënisch zijn (i.h.b. geen zichtbare vlekken vertonen). De finale beslissing over het wel of niet hygiënisch zijn ligt uiteindelijk bij Beka®;
      • Je voldoet aan alle voorwaarden van de algemene garantievoorwaarden zoals hierboven vermeld.
         
    • Beka® boxsprings, lattenbodems, en bedkaders – 5 jaar garantie
      Na de wettelijke garantie van 2 jaar, wordt in het derde jaar een bijdrage gevraagd van 40 %, in het vierde jaar 60%, en in het vijfde jaar 80% excl. transport- en administratiekosten.
    • Beka® slaapbank (excl. matras) en hoofdkussens – 2 jaar garantie
      Na de wettelijke garantie van 2 jaar, geldt voor deze producten geen extra degressieve garantie. 
  6. Voorwaarden voor de extra, degressieve garantie:
    • Enkel geldig bij correct gebruik van een Beka® matras en Beka® boxspring, bedkader en/of lattenbodem als ensemble.
    • Niet geldig op mechanische/houten delen, motoren/bedieningen, tijk en doorstikkingsmaterialen. 
  7. Wat valt er NIET onder de garantie? 
    • Algemene slijtage:
      • de matras kan na verloop van tijd tot 15% aan hoogte of 20% aan stramheid verliezen; 
      • door gebruik kunnen doorstikkingsmaterialen in de matrasbekleding tot 65% van hun aanvangsdikte blijvend worden samengedrukt. Vanzelfsprekend vallen deze normale evoluties niet onder de garantie 
    • Snijplekken, krassen of andere schade veroorzaakt door onjuist gebruik, ongevallen, stoten of uitwendige schade en verkleuring veroorzaakt door onjuist gebruik, behandeling of vochtige omgevingen;
    • Schade en verkleuring veroorzaakt door gebrekkige of onjuiste verzorging/onderhoud 
  8. Voor zichtbare gebreken bij ontvangst van het product, kan achteraf geen garantie verleend worden.
  9. Vervanging en/of herstel verlengt de totale garantieperiode niet. Er wordt rekening gehouden met een waardevermindering door gebruik volgens de degressieve garantievoorwaarden. 
  10. Toleranties 

    De opgegeven maten zijn indicatief. De overeenkomstige werkelijke productiematen kunnen afwijken, zowel in de lengte ais in de breedte. 
    Om te bepalen of jouw klacht over een afwijkend formaat binnen de garantie valt, hanteren wij de Europese Norm EN 1334:

    o    toegestane afwijking van de opgegeven lengte: 20 mm;
    o    toegestane afwijking van de opgegeven breedte: 20 mm;
    o    toegestane afwijking van de opgegeven hoogte: 10 mm. 

    Dit betekent dat een matras die volgens de verpakking 90 x 200 x 20 cm is, tussen de 88 en 92 cm breed mag zijn, tussen de 198 en 202 cm lang en tussen de 19 en 21 cm hoog. 

* Is het herstel of de vervanging echter onmogelijk of staat zij buiten verhouding met de waarde van het goed, dan kan er ook een alternatieve vorm van genoeg doening worden voorgesteld, zoals vervanging door een gelijkaardig product of een financiële compensatie.

HOE KAN JE EEN AANVRAAG TOT DIENST NA VERKOOP OF KLACHT INDIENEN?

Een aanvraag tot dienst na verkoop of een klacht moet worden ingediend bij de erkende Beka® verdeler waar het product is gekocht, binnen een redelijke tijd nadat het defect is ontdekt en in elk geval vóór het einde van de garantieperiode. Hou zeker je factuur bij de hand en/of registratiebewijs van de extra Beka® garantie. Er kan gevraagd worden naar relevante documentatie van het defect in de vorm van foto’s en/of video. 


Wanneer je een aanvraag indient, zal de Beka® verdeler het geval onderzoeken en naar eigen goeddunken beoordelen of het al dan niet onder de garantie valt. Hij beslist of het defect kan worden verholpen of indien het product moet worden vervangen. 
Beka® behoudt zich het recht te beslissen welke actie moet worden ondernomen als de klacht onder de garantie valt en dekt de kosten voor vervanging of reparatie van het/de betreffende onderdeel/onderdelen. Als het product uit de collectie is gehaald, zal Beka® een geschikt vervangend product kiezen.


Als je niet terecht kan bij je erkend Beka® verdeler of je nog andere vragen zou hebben, contacteer ons via het Beka® contactformulier.
 

Neem contact op